Halaman

Saturday, November 13, 2010

Red Warriors CAMP "Malaysia Cup"




Apapon Taniah!!..Hu..rai!! dari seluruh peminat Kelantan yang berada di Pasir Puteh di atas kejayaan Pasukan Kelantan menjadi johan dalam Kejohanan Piala Malaysia 2010. Tanggal 12 Nov 2010, serombongan pegawai dan pemain Red Warriors hadir bersama dengan piala Malaysia datang untuk mempersembahakan kepada semua peminat bola sepak khusunya di Daerah Pasir Puteh. Penulis sempat datang bersama dengan anak buah untuk melihat sendiri dari dekat piala Malaysia itu. Acara sembutan berlangsung dalam suasana cuaca yang amat baik iaitu jam 3.30-4.30 ptg. Betapa gah dan bersemangat yang ditunjukkan dari peminat Pasir Puteh termasuk penulis sendiri merasakan berdirinya bulu roma, ini menandakan semangat perjuangan pasukan Kelantan sungguh tinggi. Meskipun pada musim lepas pasukan Kelantan gagal membawa pulang..tetapi taniah dan syabas diucapan kepada semua pemain dan juga jurulatihnya yang berjaya pulang dengan penantian hampir 89 tahun. Tampa sokongan padu peminat dan seluruh rakyat kelantan, ia tidak akan menjadi kenyataan. Analisa dibuat pada tahun ini berbeza sedikit jika dibandingan dengan tahun lepas dipentas perlawanan akhir. Bak kata ada sesuatu tak kena pada perlawanan tahun lepas..mungkin ada barang disebalik kegagalan..entah tahun ini tidak menghampakan. Tapi apa yang menrisaukan penulis, bagaimana pulak pasukan Kelantan dimusim 2011 nanti??

Sambutan
Anggapan penulis sembutan pada hari tersebut tentunya grand dan meriah., sehinggakan penulis datang bersama anak buah dengan menunggang motosikal..takot jam.,pada jagaan awal tertulah suasana sibuk dan jam dengan kenderaan, rupanya tidak seperti mana jangkaan awal, malah seperti biasa sahaja. Mungkin sesuatu yang tak kena, pada pemerhatian penulis didapati di atas pentas utama selain dari presiden KAFA....macam peminat dari satu anjur kepatian..koh sambutan untuk kejayaan kemenangan pati???atau kemenangan peminat bolasepak Kelantan???Walhalnya kemengan ini adalah kemenagan rakyat Kelantan. Jika dan perkara ini berlaku sedemikian, jangkaan penulis
pasukan yang dianggap gah dan idola peminat seluruh rakyat Kelantan akan meredum moral support padta musim 2011. Perlu di ingat sokongan mesti natural tampa kepatian...yang sokong berpaksi kepada satu tujuan, satu impian dan satu kejayaan tampa campur aduk antara sukan dan politik..Jika dibiarkan ini berlaku...hancur?!!!BOLA SEPAK-GOMO KELANTAN SAMA SENDIRI. Ini hanya pandangan dan coment penulis sahaja, buat rungan dan fikir-fikir bersama.









No comments:

Post a Comment

Smart bengkelSPMmaths

slidespm2011

Slide prointen mathsn

Towards Excellent Maths SPM 2010