Halaman

Monday, November 15, 2010

CEO Baru


Hari ini dalam sejarah, tanggal 14 Nov 2010(Ahad), SMK Cherang Ruku menerima seorang pengetua baru khususnya didatangi dari Jabatan Pelajaran Negeri Kelantan. Nama beliau ialah Tuan Hj. Wan Zakaria Wan Ismail, beliau adalah merupakan bekas Pen. Pengarah Jaminan Kualiti, Sektor Jaminan Kualiti JPN Kelantan. Apapun ucapan "SELAMAT DATANG DAN BERTUGAS" kami sambut..yang dulu gah dan bergaya meninggalkan, tapi yang baru lebih cangih dan bermutu setanding dengan jaminan kualitinya. Itu harapan dan cita-cita dari pihak kami..yang cemerlang terus gemilang dan terbilang akhirnya.





Ucapan Pertama (Selasa 16 Nov 2010)



Ucapan dari ceo baru pada hari selasa, iaitu hari terakhir persekolahan bagi tahun 2010. Ucapan adalah ringkas dan padat khususnya penekanan kepada beberapa aspek. Antaranya adalah;

1. Penekanan kepada belajar- khususnya kepada semua pelajar SMKCR, maksudnya ilmu dunia dan akhirat.
2. Bersama membina kejayaan dan kecermelangan di SMKCR
3. Menitiberatkan keputusan peperiksaan-penekanan kepada GPS bagi semua peperiksaan awam.
4. Ulasan dari PKHEM dan PK1-dalam ulasan penekanan diulangi semula dan meningatkan kepada semua persiapan pada tahun 2011.
5 Ulasan persiapan sesi 2011- hari pertama persekolahan sesi 2011,
- KPI dan NKRA sekolah
- Penekanan dalam MS / ISO 9001
- Guna keadahkan menyelesaikan
masalahah.
Harapa dan kejayaan mestilah bermula dari bawah, tampa sokongan dari semua pihak kejayaan tidak akan dicapai. Maka marilah kita semua khususnya pelajar, guru dan kakitangan bergabung tenaga dengan kesepakataan yang jitu lagi kemited..kejayaan akan tercapai.

sekian..sekadar renungan, utk kebaikan bersama..HIDUP SMKCR 2011

No comments:

Post a Comment

Smart bengkelSPMmaths

slidespm2011

Slide prointen mathsn

Towards Excellent Maths SPM 2010