Halaman

Saturday, August 21, 2010

SekolahKu KebanggaanKu

Dalam kehulu-kehilir kawasan sekolah, penulis teruja dan tertarik, entah mungkin terpandang 3 "banner"tergantung di mana tertulis Taniah untuk calon PMR, SPM dan STPM tahun 2009 .
Taniah untuk calon PMR & SPM ada 6 calon dan bagi STPM 2 calon, mejoritinya perempuan. Apa yang penulis ingin memperkatakan atau ingin berkongsi pengalaman dengan pembaca atau sebaliknya di mana fokus tempuannya adalah Lompatan Saujan, GPS dan Rekod lulus 100% . Petunjuk ini menggambarkan gahnya sekolah penulis apatah lagi pengemudinya tentulah seorang CEO yang hebat dan cemerlang. Apabila CEOnya bagus, awak-awak sangatlah bagus(jon cangkul,gala,taman dan baja). Perasaan gembira dan suspen bukan puashati tapi yang pertama sekali penulis cuba bayangkan bagaimana hendak menghadapi tahun 2010 nanti. Persoalannya pelanggan 2009 tak sama dengan tahun 2010 dan perjalanan kita tak nampak kejayaan atau kegagalan . Dengan pencapaian yang diperolehi, sekolah telah diberikan penarafan mengikut NKRA adalah diketogori sekolah CEMERLANG dan berpotensi menjadi SekolahBerprestasi Tinggi. Perbincangan tertumpu kepada 3 aspek penting;

Pertama Respons Kepada Lompatan Saujana
Woh...hebat sebanyak 18.37% capainya. Sejuk panas rasanya, doh bulan Ogos, lepas percubaan..result tak menunjukkan Lompatan Saujan II lagi. Salah satu program/aktiviti berjalan adalah pkt jembang dilaksankan . Puak2 pkt.Jembang PMR nampak kuat belaka dan bertenaga... harap gituuu..harap semua dapat APC tahun depan. SELAMAT BERJAYA...(LS II 2010).

Kedua Peningkatan GPS dan Rekod 10A

Julung-julung kalinya dalam sejarah SPM calon sekolah dapat 10A dan peningkatan GPS 5.86 ke 5.58. Amnya kelulusan SPM 92.53%(Atas subjek BM). Entah lagu mano tahun ni...dok periksaan percubaaan SPM. Nampak gaya letih dibuatnya, ini termasuklah penulis sendiri dalam subjek maths. Malah program Intensif Maths / Sains dan Towards Excellant Maths sudah dilaksanakan, KELAS pemulihan BM sudak pakat ratam..apa lagi nok kacan. Tapi sejak akhir-akhir ini, program Jom ke Sekoloh tak nampak kejayaannya. Harapan penulis dengan adanya puak-puak SPM yang gah lagi semangat,lepas raya Jom Pakat Gomo sampai leihh!!!. Gunakanlah buah kilas dan bomo yang ada..lepas tu Tawakal..


Ketiga Kekalkan Rekod 100% Lulus
Apa yang membanggakan seramai 75orang masuk U tahun lepas. Memang stady, puak-puak driver STPM(DG52..DG48) Tapi dengar sunggut tahun ni, letih sikit tapi tak apo, pengelaman doh ada. Harapan tahun ini boleh jadi Sohor SMKCR No. 1, dapat atasi rekod pencapaian peringkat Kebangsaan...tengok pula sapa CEOnya.

Catatan hanya renungan dan tiada kaitan yang terbabit.

Sekian...SMKCR TERSOHOR GELEMORNYA

No comments:

Post a Comment

Smart bengkelSPMmaths

slidespm2011

Slide prointen mathsn

Towards Excellent Maths SPM 2010