Halaman

Sunday, January 31, 2010

Realiti Hidup

Hidup ni mesti ada jaso, boleh tupang, mudah minta tolong....mudah baso, baruhla aman. kata ore..semua beres. Mesti ado visi dan misi baru matlamat dapat dicapai. Dalam situasi hari ini, manusia ada berbagai perangai rupa, watak manis, masam dan pahit menjadi fokus penilaian dalam aspek pengaulan. Tumpan ini dikelasifikasikan kepada beberapa pendekatan yang komprehensif. Andaikan aspek:

Pertama- Wajah Awal, semasa mula-mula berkawan..bak kat ore tidor sebantar, sama2 galak ketawa...mu kato aku...aku kato kat mu..g manopon angkat tangan, beri sunyuman"GUA CAYA SAMA LU". Ini realiti asasnya.

Kedua-Wajah Kebungaan, semakin jauh, tapi tidak ketara...ini ada cita-cita rupanya. Idaman dalam genggaman, cuma saat ketika menjelma. Barulah wajah keegoan terpancar dimata lalu turun ke fizikal. Nun jauh berjawa...bak kata tak kenal maka tak cinta.

Ketiga-Wajah Sebanar, jikalau ada kuasa..segalanya terpancar budibicara,tuturkata dan perilaku insan berjiwa. Ibaratkan dituduh teruk yang pertama lumrahnya semakin teruk lagi terbina. "GUA CAYA LU, TAPI LU TAK PASTI CAYA GUA".

Yang pasti, sebelum terpancar dan menyinar....disindir dan dimaki sebagai amaran..biarkan muka, mata merah menyala. Gu makan Sain..Sain makan Gu.

Salam. Muka dimmah.....Erti realiti kehidupan. Yang baik diterima dengan baik dan sebaliknya tuhan yang tahu.

No comments:

Post a Comment

Smart bengkelSPMmaths

slidespm2011

Slide prointen mathsn

Towards Excellent Maths SPM 2010